Mittwoch, 15. Februar 2012

I feel so blue

...but just a little bit!   ;0)))))

Silver glass is such a b...ch - speaking of my experiences of course!!!!!!!!!!
Usually I don't really can handle this kind of glass - it's just so depressing!!!
Each time I succeed in tickling out the wonderful color changing effects while I am making my bead - it is always a very disappointing moment when getting the bead out of the kiln. It's all gone!

BUT: I have found a wonderful new glass that is just right for ME!!!
It's called "moody blue" - what a name - it is not moody at all. Yep! Just look at my pictures and you will know what I am talking about...


Silbergläser deprimieren mich schon immer ganz schön!

Aaaaaaaaber:
ich habe da ja "moody blue" entdeckt.

Dieses Glas ist gar nicht "launisch" - im Gegenteil. Es lässt sich im Drachenatem wirklich leicht verarbeiten und hinterlässt vor allem unter Klarglas wunderschöne changierende Effekte. Ich habe nur eine Übungssitzung gebraucht um damit umgehen zu können - von der Technik der Kerbenperlen und so mal abgesehen...

Und bei mir als Zwei-linke-Hände-Silberglas-Perli ist das wirklich ein Wunder!!!


























Next time I will be showing another venus ("making a venus" is one of many other projects that are still bothering me) - made of that wonderful "moody glass". Well, just be a little patient... 

Und weil (m)ich das "moody" so gerne mag, hab' ich mich naaaaatürlich gleich wieder an einer Venus versucht. Die gibt's aber erst beim nächsten Mal zu seh'n. Ätsch!

Keine Kommentare:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...