Donnerstag, 11. Oktober 2012

Oh happy day...

Gestern wurde mein Tag mit gleich zwei schönen Nachrichten versüßt! Freu!
Therese, die auf ihrem Blog "Therese's Treasures" immer so einzigartige gehäkelte und gefädelte Schmuckstücke präsentiert, hat mir von einem Wettbewerb erzählt, bei dem sie ihre Kette von der Bead Soup Blog Party als Wettbewerbskette eingereicht hatte. An dieser Kette hängen einige meiner handgemachten Perlen, die ich ihr mit meiner Perlensuppe geschickt hatte. Nämlich diese:

Yesterday I got two wonderful news from Therese who always creates so many stunning jewelry pieces (Therese's Treasures)! 
Some months ago Therese and I participated at the Bead Soup Blog Party and were chosen as partners. Therese made a lovely necklace with some of my lampwork beads which I am very proud of (the necklace, of course). Well, recently she entered this piece at the Creative Living Center fair. Here you can see my beads:





Diese wunderschöne Kette hat jetzt, was soll ich sagen, den 1. Platz belegt. Therese, herzlichen Glückwunsch zum Gewinn! Ich freue mich sehr für dich! :0))))
Seht selbst:

Guess what, Therese won the first price with that wonderful necklace! Congratulations, Therese! I am so happy that you made it! This is so exciting. :0))))
Have a look:





Therese hatte bei mir ein paar meiner Venusperlen gesehen und sich von mir eine in (Achtung Farbsüchtige!) Grün und Pink gewünscht! Ich hatte verschiedene Damen zur Auswahl kreiert und sie hat sich diese hier ausgeguckt:

Some weeks ago Therese had asked me to make a special goddess for her as she had seen some of my ladies on my blog before. I felt very honoured about that! She wanted the goddess to be green and pink (some color addicts may hold their brath now). I made a few for her to choose and she fell in love with this one:














Sie hat dann gleich eine wunderschöne Kette daraus gezaubert, ganz nach meinem Geschmack mit Seidenband und Silberquaste zum Baumeln. Ist sie nicht schön geworden. Ich bin ganz stolz!  :0)))))

Then she put the lady on a lovely silk ribbon which is one of my favourite choices for focal beads! With the silver tassel it looks gorgeous! I am so proud! :0)))))





Hier die glückliche Trägerin:

Just look at her. It is just perfect for my dear friend from overseas.




Therese, you made my day!!!!!!! Thank you!!!!! 
And have fun with the lady! 

Kommentare:

la mar de bonita hat gesagt…

Solche Tage braucht Frau einfach :0) Gratuliere Euch zur gelungenen Cooperation!
Liebe GRüße, Michi

Therese's Treasures hat gesagt…

Hi Sabine,
Thank you so much if it were not for your wonderful talent at making glass beads this necklace would have never won first place. I love love love my Green Goddess she is awesome. I wore it last night and got all kinds of stares from the people that were around me. The people here are not used to seeing Goddesses around someone's neck.
Therese

Perlendschungel hat gesagt…

Liebe Michi,
danke dir für die Glückwünsche! Ich bin auch ganz happy, dass ich Therese durch den Blog Hop kennen gelernt habe.
LG, Sabine

Dear Therese,
thank you so much for all your kind words! But without your wonderful skills the necklace never would have become such a lovely piece!!!
The reactions about the goddess let a smile light up my face! I must say the goddess suits you so much. I am so happy!!!!! And here in Germany the people also look quite surprised when seeing a well proportioned lady on someone's neck. ;0) LOL
Sabine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...